Consultant principal, Secția metodologii și reglementări, Direcția administrare corporativă, metodologii și reglementări

Data publicării:

5 decembrie 2024

Statut:

Prelungit

Remunerare:

10580,00 (+1300) lei

Termenul limită de depunere a dosarelor:

19 decembrie 2024, 17:00

Asigurarea asistenței metodologice şi informaționale în domeniul administrării corporative a întreprinderilor de stat și a societăților comerciale cu capital public.

 Sarcinile de bază ale funcţiei:

  • Participarea la elaborarea proiectelor de acte normative în domeniul administrării corporative a întreprinderilor de stat și societăților comerciale cu cota statului în capitalul social și avizarea proiectelor de acte normative elaborate de alte autorități ale administrației publice. Asigurarea, în temeiul hotărârii de Guvern, a fondării, restructurării, reorganizării sau a lichidării întreprinderilor de stat, a societăților comerciale cu cota statului în capitalul social.
  • Asigurarea asistenței metodologice și informaționale pentru sporirea atractivității investiționale a entităților antrenate în procesul de deetatizare.
  • Participarea la elaborarea Raportului privind administrarea proprietății publice care va include analiza economico-financiară a activității întreprinderilor de stat, rezultatele administrării, prin prisma evaluării indicatorilor de performanță stabiliți și a riscurilor aferente fiabilității acestora (riscuri patrimoniale, de producere, de marketing, de credit), precum și privind măsurile întreprinse pentru eficientizarea administrării proprietății publice.
  • Ținerea Registrului riscurilor în cadrul secției. Documentarea proceselor operaționale de bază din domeniul de competență a Secției și actualizarea acestora.
  • Examinarea adresărilor parvenite de la întreprinderi de stat, societăți comerciale, persoane fizice și juridice, precum și de la alte autorități publice.

Tip de angajare

Perioadă nedeterminat

Condiţiile de participare la concurs

  1. a) deţine cetăţenia Republicii Moldova; b) posedă limba moldovenească şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege; c) are capacitate deplină de exerciţiu; d) nu a împlinit vîrsta de 63 de ani; e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerințe speciale de sănătate; f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă; g) în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare; h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie; i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţi

Cerinţe specifice pentru participare la concurs

  1. Superioare, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul economic, juridic sau administrare publică, științe politice.

Experienţă profesională: 2 an de experiență profesională în domeniu

     Cunoştinţe:

cunoașterea legislației Republicii Moldova, ce reglementează activitatea în cadrul structurilor administrației publice; cunoștințe în domeniul economic, juridic, administrare publică; cunoașterea procedurilor eficiente, precum şi a practicilor pozitive naționale şi de peste hotare în domeniu; cunoașterea legislației Republicii Moldova, ce reglementează activitatea întreprinderilor de stat și societăților comerciale cu capital public sau majoritar public; cunoașterea unei limbi de circulație internațională la nivelul B1; operare la calculator: Microsoft Word, Excel, Power Point, Internet, e-management, altele.

Abilităţi:

de planificare, organizare și coordonare a activităților; de analiză a datelor și lucru cu informația; de soluționare a problemelor operaționale în domeniul de competență; de comunicare eficientă (verbal şi în scris); de aplanare a situațiilor de conflict; de lucru în echipă; orientat spre rezultat; de control și purtarea negocierilor; utilizarea mijloacelor tehnice de birou.

Atitudini/comportamente:

integritate; responsabilitate și  obiectivitate; respect, diplomație şi disciplină; flexibilitate, rezistență la efort și stres; corectitudine şi operativitate; spirit de observație, receptivitatea ideilor noi şi creativitate; tendință spre dezvoltare profesională continuă; conduită morală și profesională.

 Documente ce urmează a fi prezentate

-Copia buletinului de identitate

-Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.

-Documente ce atestă experiența profesională

-Copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative.

-Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere

-Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Alte documente necesare:

– formularul de participare, (indicat în anexa Regulamentului cu privire la ocuparea functiei publice prin concurs aprobat prin Hotarirea Guvernului 201 din 11.03.2009);

– copia buletinului de identitate;

– copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de

perfecţionare profesională şi/sau specializare;

– documente ce confirmă experiența în muncă (copia carnetului de muncă/ adeverințe semnate de conducătorii instituțiilor);

– cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire;

– acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal ale candidatului la funcția publică vacantă.

       Notă: Copiile documentelor nominalizate vor fi prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicității acestora.

În cazul depunerii documentelor prin poștă sau e-mail candidații vor prezenta în ziua concursului toate actele în original pentru verificarea veridicității.

Bibliografie:

Acte normative în domeniul serviciului public:

  • Legea nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;

Acte normative în domeniul de specialitate

  • Legea nr. 121/2007 privind administrarea și dezetatizarea proprietății publice;
  • Legea nr. 246/2017 cu privire la întreprinderea de stat şi întreprinderea municipală;
  • Legea nr. 1134/1997 privind societățile pe acţiuni;
  • Legea nr. 135/2007 privind societăţile cu răspundere limitată;
  • Legea insolvabilității nr. 149/2012;
  • Codul civil

Codul administrativ

Sari la conținut