consultant, Direcția contencios și control al legalității
Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului: Asigurarea suportului juridic în activitatea Agenției Proprietății Publice
Sarcinile de bază ale funcţiei:
– Întocmirea rapoartelor de activitate a Direcției.
– Reprezentarea, în modul stabilit, a intereselor Agenției în instanțele judecătorești.
– Examinarea demersurilor autorităților publice, persoanelor juridice și petițiilor cetățenilor și perfectarea răspunsurilor în termenele prevăzute de legislație.
– Pregătirea notelor informative privind litigiile în care este atrasă Agenția.
– Asigurarea evidenței corespondenței parvenită în cadrul Direcției, pregătirea și predarea în arhivă a materialelor ce țin de activitatea acesteia.
Tip de angajare
Perioadă nedeterminat
Condiţiile de participare la concurs
a) deţine cetăţenia Republicii Moldova; b) posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege; c) are capacitate deplină de exerciţiu; d) nu a împlinit vîrsta de 63 de ani; e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerințe speciale de sănătate; f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă; g) în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare; h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie; i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţi
Cerinţe specifice pentru participare la concurs
Studii: Superioare, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul juridic
Experienţă profesională: fără experiență
Cunoştinţe:
- cunoașterea legislației Republicii Moldova, ce reglementează activitatea administrației publice;
- cunoașterea legislației serviciului public, administrației publice, drept civil, cadastral, funciar, etc;
- cunoașterea unei limbi de circulație internațională la nivel B1;
- cunoașterea politicilor și procedurilor eficiente, precum și a practicilor pozitive naționale și de peste hotare în domeniu.
- cunoaștere de operare la calculator Word, Excel, Power Point, Internet.
Abilităţi:
- de planificare și organizare a activităţilor;
- de analiză și sinteză a datelor, lucru cu informaţia, prezentare;
- de soluţionare a problemelor operaţionale în domeniul de competenţă;
- de comunicare eficientă (verbal şi în scris);
- de aplanare a situaţiilor de conflict;
- de lucru în echipă și luare a deciziilor;
- de elaborare a documentelor și argumentare.
Atitudini/comportamente:
- responsabilitate, punctualitate și obiectivitate;
- respect, diplomaţie şi disciplină;
- flexibilitate, rezistenţă la efort şi stres;
- corectitudine şi operativitate;
- spirit de observație, receptivitatea ideilor noi şi creativitate;
- tendinţă spre dezvoltare profesională continuă;
- conduită morală şi profesională;
- discreție și amabilitate.
Documente ce urmează a fi prezentate
- Copia buletinului de identitate
- Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
- Documente ce atestă experiența profesională
- Copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative.
- Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
- Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
Alte documente necesare:
- formularul de participare, (indicat în anexa Regulamentului cu privire la ocuparea functiei publice prin concurs aprobat prin Hotarirea Guvernului 201 din 11.03.2009);
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau specializare;
- documente ce confirmă experiența în muncă (copia carnetului de muncă/ adeverințe semnate de conducătorii instituțiilor);
- cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire;
- acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal ale candidatului la funcția publică vacantă.
Notă: Copiile documentelor nominalizate vor fi prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicității acestora.
În cazul depunerii documentelor prin poștă sau e-mail candidații vor prezenta în ziua concursului toate actele în original pentru verificarea veridicității.
Bibliografia concursului
Acte normative în domeniul de specialitate:
Codul administrativ al Republicii Moldova nr.116/2018;
Legea nr. 29/2018 privind delimitarea proprietății publice;
Legea 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
Legea nr. 149/2012 insolvabilității;
Codul Civil nr. 1107/2002;
Legea nr.1125/2002 pentru punerea în aplicare a Codului Civil;
Codul de Procedură Civilă nr. 225/2003