Consultant principal, Direcția contencios și control al legalității
Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului Asigurarea suportului juridic în activitatea Agenției Proprietății Publice
Sarcinile de bază ale funcţiei:
Înaintarea în interesul statului, în instanțele de judecată, a cererilor de contestare a acțiunilor nelegitime din domeniile de competență ale Agenției.
Asigurarea asistenței juridice în domeniul parteneriatului public-privat.
Reprezentarea Agenției în instanțele judecătorești, participarea în comisii și grupuri de lucru interministeriale, comisii de lichidare, ș.a.
Perfectarea contractelor de vânzare-cumpărare a bunurilor proprietate de stat acceptate spre privatizare și a actelor aferente.
Examinarea interpelărilor și demersurilor înaintate de Guvern, Parlament, Președinte și ale petițiilor cetățenilor cu perfectarea răspunsurilor în termenele prevăzute de legislație.
Tip de angajare
Perioadă nedeterminat
Condiţiile de participare la concurs
a) deţine cetăţenia Republicii Moldova; b) posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege; c) are capacitate deplină de exerciţiu; d) nu a împlinit vîrsta de 63 de ani; e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerințe speciale de sănătate; f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă; g) în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare; h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie; i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţi
Cerinţe specifice pentru participare la concurs
Studii: Superioare, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul juridic
Experienţă profesională: 2 ani de experienţă profesională în domeniu
Cunoştinţe:
- cunoașterea legislației Republicii Moldova, ce reglementează activitatea administrației publice;
- cunoașterea legislației serviciului public, administrației publice, drept civil, cadastral, funciar, etc;
- cunoașterea unei limbi de circulație internațională la nivel B1;
- cunoașterea politicilor și procedurilor eficiente, precum și a practicilor pozitive naționale și de peste hotare în domeniu.
- cunoaștere de operare la calculator Word, Excel, Power Point, Internet.
Abilităţi:
- de planificare și organizare a activităţilor;
- de analiză și sinteză a datelor, lucru cu informaţia, prezentare;
- de soluţionare a problemelor operaţionale în domeniul de competenţă;
- de comunicare eficientă (verbal şi în scris);
- de aplanare a situaţiilor de conflict;
- de lucru în echipă și luare a deciziilor;
- de elaborare a documentelor și argumentare.
Atitudini/comportamente:
- responsabilitate, punctualitate și obiectivitate;
- respect, diplomaţie şi disciplină;
- flexibilitate, rezistenţă la efort şi stres;
- corectitudine şi operativitate;
- spirit de observație, receptivitatea ideilor noi şi creativitate;
- tendinţă spre dezvoltare profesională continuă;
- conduită morală şi profesională;
- discreție și amabilitate.
Acte normative în domeniul de specialitate:
Codul administrativ al Republicii Moldova nr.116/2018;
Legea nr. 29/2018 privind delimitarea proprietății publice;
Legea 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
Legea nr. 149/2012 insolvabilității;
Codul Civil nr. 1107/2002;
Legea nr.1125/2002 pentru punerea în aplicare a Codului Civil;
Codul de Procedură Civilă nr. 225/2003